Műsorok

Skoda Yeti - ennek is nagy a lába, de legalább nem szőrös!

A Skoda eddig is gyártott négykerék-hajtású járműveket, a Yeti-vel azonban teljesen új területre lépett. A Yeti megjelenése és műszaki megoldásai teljesen elütnek az eddig megszokottakétól.

A Yeti külseje már-már félelmetes. Névadójával ellentétben nem bújik meg az erdő mélyén, hanem bátran kimerészkedik az emberek közé. Tesztalanyunkkal, a Skoda Yeti Experience 4x4 2.0 TDI CR-el a Skoda teljesen új területre merészkedett. Kínálatában mindig is a nagyon jó ár/érték arányú modellek játszották a főszerepet, de a Yeti-vel talán a márka elismertsége is növekedni fog.

Az autó orrát a nagyméretű krómozott hűtődísz, a bi-xenon fényszórók, valamint a kerek kanyarkövető ködlámpák uralják, oldalról 17"-os alufelniket látunk. A Roomster-ére hajazó első ajtón találjuk az elektromosan állítható, fűthető külső tükröket, amelyekbe integrálták az indexeket, illetve a "pocsolya-világítást" is. Az autó hátulját a nagyméretű hátsólámpák uralják, amelyek sötétben jellegzetes "C" betű formában világítanak.

A hatalmas szabadság-érzetet nyújtó belső tér nagyban köszönhető az 1,2 nm-es, elektromosan nyitható panoráma-üvegtetőnek. Frissességünket kétzónás Climatronic rendszer garantálja. Az ülések kényelmesek, a kormány kellemes fogású, a műszerek jól átláthatóak. A középkonzolon található 6,5"-os érítésérzékeny kijelzőn nyomon követhetjük és vezérelhetjük a navigáció, a rádió, a parkolás-segítő rendszer és a Climatronic adatait.

A 2.0 literes TDI CR motor hatfokozatú váltón keresztül juttatja el a nyomatékot a lejtmenet-vezérléssel ellátott 4x4-es hajtás felé. A motor megfelelően nyomatékos és rugalmas, bátran mehetünk vele hegyen-völgyön át. Nagylábú társunk a városi dzsungelben is otthonosan mozog. A parkoláshoz elég, ha elöl-hátul 40-40 cm helyünk van, tegyük hátramenetbe a váltót és nyomjuk a gázt. Ja, és persze a féket is, a többi a parkolás-segítő rendszer dolga.

A Skoda a Yeti-vel igazán nagyot alkotott. Robosztus, de valahogy mégis szeretnivaló.