Műsorok

Range Rover Evoque - a sportos terepjáró

Ahogy beültem a járgányba, az az életérzés kapott el, hogy egy menő fiatal mérnök vagy managerféle vagyok, és ezzel az autóval kimehetek a világból, felszedhetem a világ összes jó partiját és különben is, tényleg enyém a világ!
Range Rover Evoque
A "mérnöki" érzést a belső tér finom megmunkálású fém felületei adják, a világos és sötétebb bőr kombinációk pedig a "manager" életérzést. Trükkösen váltakoznak a sötétebb is világosabb felületek, a sűrűbben használós részeken sötétebbek, a kevésbé tapizottakon világosabb - összhatásában világossá téve az autó belsejét, mégis életszerű, napi használatra tervezett kivitelezéssel. A kormány tele van vezérlő gombokkal, tökjó a sok kütyü rajta. Az automata váltó tárcsás, elbújós, lehet azzal is menőzni, ahogy előbújik a középkonzolból. Az utastér kellemes, memóriás első ülések, négy tárolt pozícióval , a vezetőülés minden beüléskor visszaáll a legutóbbi állapotba, ugyanígy a tükör is (kicsit fura amikor beleülsz és még mocorog alattad az ülés, meg minden, de végülis olyan összhatást kelt az autó, mintha épp rád simulna). Az utastér hátul is frankó, a haverok is elférnek, ha bulizni kell menni a szerkezettel.

Az autó megjelenése ugyan elöl bumsztli brit terepjárós, de az egyébként szinte filigránosra csinosított városi terepjáró elég vagány fazon. Földúton is igen jól teljesít, tengelyig érő sárban sem akad el, vígan teszi a dolgát. A különféle terepviszonyokhoz többféle program közül választhatunk, ezek: homok, hó vagy szimpla terep, aszfalton haladás. Menetdinamikája variálható, egyébként is kellemesen harapós, aztán ha átállítjuk a sport verzióra, akkor meg igazán vadulós a jószág. Cserébe a fogyasztása is dinamikusan változik, a háromféle vezetési módhoz jelentősen különböző fogyasztás párosul. Az Eco és a Sport üzemmód között akár kétszeres fogyasztási különbség is lehet.

Éjszaka befordulnak a lámpái, automatikusan fel- és lekapcsolja a reflektorait, hosszú távon kényelmes az ülése is, nem zsibbadunk benne, és az utastér kellemesen csöndes, fűszerezve a Meridian klassz hangdobozaival.

Nos, ha a nevemre akarná íratni magát, egy percig sem ellenkeznék. A 10 literes fogyasztása még kellemes, a sportos járása pedig jóleső, különösen, hogy a terepen is szépen teljesít, nincs előtte akadály. Az Evoque-nak szorítanék még helyet a garázsban! :)

A mosó viszont neki kihívás. Nem merném az automata körkefésbe bevinni. Kétszer mostam le kézi mosóban gőzborotvával, egyszer amikor elhoztam, aztán amikor összesároztam. Mindkét alkalommal kinyílt a gőzborotvás csapatás közben a csomagtartó. Elsőre valami véletlen gombnyomásra gyanakodtam a zsebemben, a másodiknál viszont az autó kulcsa nem volt nálam, tehát tuti hogy az nem történhetett meg, valamelyik szenzor nem lelkesedhet ezért a dologért. Majdnem telibevertem a belső teret a gőzborotvával mindkét alkalommal, de hálisten elég lassan nyílik a csomagtartó, így megúsztam ezt a bakit.
Csömör Hermina