Műsorok

Peugeot 308 BioFlex - mennyit iszik egy alkoholista oroszlán?

A 308 BioFlex-et a Peugeot már az E85-ös üzemanyaghoz tervezte, de azért minden probléma nélkül használhatjuk hagyományos, ólommentes benzinnel is.

Magyarországon még nem igazán terjedtek el az E85-ös bioetanolal hajtott autók, de amilyen siralmas képet a gépjármű eladások festenek, ez nem is csoda. A növényi alapanyagból előállított víztelenített alkohol készülhet kukoricából, árpából, cukornádból vagy akár búzából is. Oktánszáma magasabb a benzinénél, történetesen 105, ami annyit tesz, hogy a motor az E85-el jobb hatásfokkal üzemel.

A tesztautó a Bioflex matricán kívül semmiben sem tért el benzin- illetve gázolaj-faló testvéreitől. Fel volt szerelve minden kényelmi és biztonsági felszereléssel, természetesen az utánozhatatlan francia stílussal körítve. A Bioflex Peugeot 1.6 literes, 16 szelepes, 110 lóerős motorja igen jó választás, a közel 500 kilométeres tesztút végén be kellett hogy lássuk, az etanol tökéletesen használható üzemanyag. A 308 BioFlex nem egy sportautó, de megfelelően robbanékony.

A fogyasztásáról tudtuk, hogy közel 20 %-kal több lesz, mint egy benzines társáé, így nem lepődtünk meg a 10,5-11 literes városi átlagfogyasztáson. Bár az E85 olcsóbb, mint a benzin, de megtakarítással a nagyobb fogyasztás miatt mégsem számolhatunk. De nem is ez a lényeg, hanem a környezettudatosság, a megújuló energiák használata, az üvegházhatás csökkentése annak érdekében, hogy unokáink is élvezhessék a Földünk nyújtotta szépségeket.