Műsorok

Honda CR-Z Hybrid - sportkocsi, 1.5 literes benzinmotorral

Nagyot lépett előre a Honda, amikor egy sportkocsiba ültette át a jól bevált hibrid hajtásláncát. Az új CR-Z híven követi a sportos Hondák stílusát, miközben jelentősen kíméli környezetünket.

A CR-Z már a harmadik hibrid hajtású Honda. Az első a Civic volt, amelyet egy meglévő modellből épített át a gyár, a második a 2009-ben bemutatott és kifejezetten hibridnek kifejlesztett Honda Insight és a harmadik a Honda CR-Z. Ez már egy igazi sporthibrid: manuális sebességváltóval és sportos futóművel van felszerelve. A belsőégésű- és a villanymotorja együttesen 124 lóerős.

A CR-Z 1500 köbcentis i-VTEC benzinmotorja - kiegészítve a hozzá csatlakozó Honda IMA párhuzamos hibrid rendszerrel - már 1500/perc fordulatnál 174 Nm-es nyomatékot produkál. Vezetés közben ECON (gazdaságos), NORMAL és SPORT üzemmód közül választhatunk. A háromféle karakter érdekessége, hogy egy "vezetést segítő elektronika" a műszerfal háttérvilágítását az üzemmódnak megfelelően zöld, kék illetve piros színűvé változtatja. A három üzemmódnak megfelelően változik a villanymotor rásegítésének karakterisztikája, valamint a kormányszervo és a futóműmű hangolása is. Például ECON üzemből azonos gázpedálállás mellett átkapcsolva sport üzemmódba, jól érezhető az elektromotor plusz 80 Nm-es nyomatéka, ami gyorsan belendíti az autót.