Műsorok

Ford Focus RS - egy vérbeli fenevad, amit tisztelni kell

Neonzöld szín, 17 collos alufelni és félelmetes hang, légbeömlők a motorháztetőn, első spoiler, szélesített sárvédők, diffuzor és dupla kipufogó a hátsó lökhárítón - egy vérbeli fenevad, amit tisztelni kell.

Számoltuk a napokat, hogy mikor is érkezik meg szerkesztőségünkbe a Ford vérbeli sportautója, a 305 lóerős Focus RS. A gyár a rallypályákon megszerzett több évtizedes tapasztalatát gyúrta bele ebbe az autóba.

Beülve Recaro sportülések fogadnak bennünket - kiváló tartással, nomeg bőrkormány RS logóval, ha elfelejtenénk, miben is ülünk. Minden a helyén van, kézre áll, a műszerek jól olvashatók. A műszerfal tetején kapott helyet a vízhőfok-, a turbo- és az olajnyomásmérő. A váltókar előtt elhelyezett FORD POWER feliratú gombbal kelthetjük életre a 2500 cm3-es, 305 lóerős, 440 Nm nyomatékú, 5 hengeres benzines turbomotort, ami egy hatsebességes váltón keresztül juttatja a nyomatékot az első kerekekre. Az első gázadásnál az RS rögtön tudtunkra adja, hogy jó lesz vigyázni, mert a 305 lóerő támadásra kész. Nem gondoltuk volna, hogy ekkora teljesítménnyel és elsőkerék hajtással az autó ilyen elképesztő módon jól irányítható, kiváló az útfekvése és brutális a fékhatás.

Pályaautónak született, de aszfalton sajnos nem volt lehetőségünk igazán kipróbálni, mivel még téli gumi volt rajta. A murván viszont kifejezetten jól érezte magát és amikor bekapcsoltuk az ESP-t, kezesbáránnyá változott. Átlagfogyasztásnak 12-14 litert mértünk, de egy ilyen sportautónál talán ez nem is fontos. A Focus RS vérbeli fenevad, amit tisztelni kell. A vezetés minden egyes percét élveztük.