Műsorok

A nevem Z - Nissan 370Z

A külső tükrökbe nézve a látvány viszont csodás, gyönyörűen gömbölyödnek a 275/35 R19 kerekeknek helyet adó sárvédők, ez azért is jó, mert ha elfelejtenénk, hogy milyen autóban ülünk...

A Nissan mindig is értette, hogyan kell egy igazi utcai sportautót építeni. Elég csak a Sylvia és a Skyline szériára gondolni, amik még ma is a tunerek Mekkája, a drift versenyek sztárjai nem is beszélve a legújabb GT-R-ről. Igaz sajnos a Skyline a jobbkormányos kivitele miatt nem terjed el Európában olyan nagyon.

2003-ban a Nissan piacra dobta a 350Z változatot, ami egy igazi utca élményautó lett V6-os 3500 ccm-es, 283 lóerős motorral. Azóta eltelt 6 év és bemutatkozott a 350Z utódja a 370Z. Külső jegyeit tekintve a Nissan meghagyta a dögös formát, de finoman átdolgozták az elejét és a hátulját.

Az első lámpák formája még komolyabb egyéniséget ad az autónak, kihangsúlyozva a sebesség-hajhászást. Az első lökhárító kapott két szemfogat alulra, hogy az előtte haladó autókat könnyebben felfalhassa. Oldalt végighaladva sok újdonságot nem találunk, de változtak a tükrök és a tető íve. Igazi érdekesség a Nissan Z emblémába bujtatott oldalvillogó.

Haladva a hátulja felé, bumerángformára emlékeztető ledes lámpákat találunk, diszkrét hátsó szárnyat, illetve két króm kipufogóvéget, hogy a kipufogóból ne csak az audio-élmény legyen meg, hanem vizuálisan is kapjunk valamit. A két kipufogóvég között találjuk a hátsó diffuzorba integrálva - amolyan Formula 1-es módon a ködlámpát. Az autóba beülve minden a helyén van, semmi sincs túlbonyolítva.

Minden kézre áll könnyen kezelhető, egyértelmű. Az ülések természetesen jól tartanak. Az indítókulcs fogalmát ebben az esetben már elfelejthetjük: gombnyomásra lehelhetünk életet a V6-os 3700 ccm-es, 331 lóerős motorba, ezzel 366 Nm nyomatékot szabadítva a hátsó kerekekre. Alaphelyzetben a 370Z nagyon kellemesen vezethető, amolyan kezesbárány. Viszont lehetőségünk van a kipörgésgátlót kikapcsolni, na, ilyenkor nem árt odafigyelni, mert a kezes bárányból előbújik a kisördög.

A gyári Bose hangrendszer ebben a kategóriában teljesen megfelelő, de ki az, akit a zene érdekel és nem a V6 dübörgése. A 370Z 6 fokozatú kézi és 7 fokozatú automata váltóval készül.

Az automatának van kézi váltási módja is, ez megtehetjük a váltókarral, de inkább a kormány mögött elhelyezett kapcsolókat használjuk. Ezek használatánál visszaváltásnál a 370Z gázfröccsel jutalmazza e nemes cselekedetünket. Amúgy a műszerezettsége átlátható, semmi varia, minden érthető. Beindításnál a fordulatszámmérő és a kilométeróra mutatója megmozgatja magát azon az úton, amit ezek után be fognak járni.

A műszereket már a 350Z-ből megismert módon, a kormány magasságával együtt állíthatjuk. Olyan kiegészítők, mint a klíma, elektromos ablak és tükrök illetve a navigáció nem különösebben újdonság, hacsak az nem, hogy a navigáció ismeri a Hungaroring pályarajzát is.

Bár nem tudom, hogy ki az, aki ez alapján menne ezzel az autóval egy gyors kört. Ha már benne ülünk ki is kell látni, hát ebben az esetben nem kényeztet minket a 370Z, oldalra a lőrés méretű ablakokon mindent láthatunk, amire szükségünk van, de a hátra látás, hmm… na de ki kíváncsi arra, hogy mi történik mögötte. A külső tükrökbe nézve a látvány viszont csodás, gyönyörűen gömbölyödnek a 275/35 R19 kerekeknek helyet adó sárvédők, ez azért is jó, mert ha elfelejtenénk, hogy milyen autóban ülünk, a domborulatok eszünkbe jutatják, hogy miben is.

Hát egy Nissan 370Z-ben.

Horváth Krisztián