Műsorok

Paris Motor Show 2010 - II. rész

Európa túl van a válság mélypontján. A kiállításon kószálva jó volt látni, hogy az autóipar legjelentősebb cégei újra optimistán fürkészik a piacot és a jövőt.

Végre! Az elektromos járművekről már nemcsak beszélnek, hanem megvalósult álomnak tartják, hogy az elektromos hajtású Mitsubishi-k, Peugeot-ok, Mercedes-ek, Nissan-ok és Citroën-ek rövidesen megjelennek a közutakon. Munkához látott a háttéripar is, mert ezeknek a járműveknek is kell töltőállomás...

Az idei Párizsi Autószalonra szemet gyönyörködtető standot épített a Citroën, a Ford és a Fiat. De persze szó sincs magamutogató, öncélú pazarlásról, csupán a látvány költségeit ésszerűsítették...

A Citroën három premiert hozott Párizsba, ezek közül nálunk az új C4-es számíthat a legnagyobb érdeklődésre. A családi autó olyan biztonsági berendezéseket kapott, amelyek a szülők és a gyerekek biztoságáról egyaránt gondoskodnak, ezen kívül felszerelték számos kényelmi funkcióval és a vezetést megkönnyítő elektronikával is. A DS-család a Citroën megújulási programjának részeként érkezett. A DS3-nak már elkészült a 2011-es WRC változata is, a DS4 viszont még csak a jövő zenéje, csakúgy mint a Citroën Lacoste tanulmányautó. Ez utóbbi sportos, divatos, a lehető legegyszerűbb megoldásokkal. Ajtaja sincs, szerencsére soha nem is kerül gyártásba.

A Hyundai Párizsban mutatta be az ix20-at, a családi autónak szánt, de városban is praktikus egyterűt. Még az idén megjelenik Európában a tengerentúlon már befutott Genesis modell Coupe változata és valamennyi "i" modell kapható lesz környezetkímélő, "blue drive" változatban.

A GM, illetve az Opel standján bemutatták az Astra két újdonságát: a kétajtós, ma még csak sportos tanulmányként létező GTC Paris mellett ott volt a kombiváltozat is. A Sports Tourer magyarországi premierje januárban lesz. A Chevrolet elhozta az új Aveo-t és az ötajtós Cruze-t, valamint a Cruze padlólemezére épített hétüléses egyterűt, az Orlando-t. A Captiva felfrissült, megújult az orr-része és a motorválasztéka. A nagy hír, hogy 2011-től az európai szalonokban is kapható lesz a Corvette ZR1 valamint a Camaro, cabrio és coupe kivitelben is. Talán még ennél is nagyobb durranás, hogy jön a GM villanyautója: jövőre már itt lesz a Volt is!

A Honda 10 éve értékesít hibrid autókat Európában, s talán éppen ezért időzítette a Jazz Hybrid világpremierjét a Paris Motor Show-ra. A szintén kiállított 2011-es Insight és Civic elsősorban külsőre újult meg.

A Fiat standján főként az 500-as karosszéria-, szín- és motorválasztéka ejtette ámulatba a látogatókat. Ezek mellett ott voltak a márka nagy öregjei, - természetesen megfiatalítva, - a "gázos" Panda LPG, a Doblo Emotion, a Qubo, a Punto Evo és a Bravo. A Lancia Delta Hard Black, az Ypsilon ELLE és a Musa 5th Avenue fantázianevük ellenére változatlanul a divatos európai stílust képviselik, ez utóbbi kettő benzin-LPG üzemű motorral érkezett. Az Alfa standján a Giulietta köről forgott minden, különösen, ha az autóba ülve néztünk körül...

Az új Micra-t a gazdaságosság és a környezetvédelem jegyében fejlesztették ki és Indiában gyártják. A Juke egy szabadidő- és egy sportautó ötvözete, a Leaf a világ első tömeggyártásban előállított villanyautója. Mindhárom modell a Nissan újdonsága.

Paris Motor Show 2010 - I. rész