Műsorok

81. International Motor Show - Genf, II. rész

Kameránk körülnézett a Peugeot, a Fiat-Chrysler, a Lancia, az Alfa Romeo, a Mazda, a Honda, a Nissan, a Volkswagen, a Seat, a Skoda, az Audi, a Bentley, a Lamborghini, a Bugatti és a Porsche standján...

Genfben mutatkozott be az új Peugeot 308-as és a világ első dízel-hibridje, a 3008 HYbrid4. A hibrid-világújdonságban elöl 2.0 literes, 163 lóerős HDi dízel, hátul 37 lóerős villanymotor hajtja a kerekeket. Az 508-as szintén megújult, gazdaságos benzin- és dízelmotorokat, e-HDi, Micro-hybrid technológiát, azaz start-stop rendszert kapott. A Peugeot bevezette a hidrid technológiát a versenypályán is, a 908 HYbrid4 versenyautó ezen a kiállításon szerepelt először a nyilvánossság előtt.

A 2011 második felében piacra kerülő Fiat Freemont a Dodge Journey európai változata, az első Chrysler modell, amely Fiat emblémával is készül. A 140 vagy 170 lóerős, kétliteres, négyhengeres MultiJet turbódízel-motorral szerelt, elsőkerék-hajtású, hétszemélyes autó a Fiat-stand legnagyobb sztárja. Az 500-as már coupé változatban is megjelent, a forradalmi újdonságnak számító kéthengeres TwinAir motorja kicsi, takarékos és környezetbarát. A múlt század végén már gyártott Lancia Flavia is újjászületett, a Sebring olasz változata négyajtós és cabrió, a Lancia Ypsilon ötajtós kivitelben, TwinAir motorral készül. A kiállítás érdekes színfoltja volt a Lancia-emblémás Voyager és a luxuskategóriás Thema. Az Alfa újdonsága a mattvörös 4C tanulmánymodell volt, telepakolva új technikával. A MiTo és a Giulietta már ismerősként állt kameránk elé.

A Mazda standon kiállított Minagi és a Shinari Concept szériagyártásban a Zoom-Zoom érzést váltja le, a két tanulmánymodell a Mazda elkövetkező modelljeiből adott egy kis előzetest. A márka egyik büszkesége, az MX-5 Roadster a Spring Edition felszereltséggel villogott.

A Honda-nál az átdolgozott Jazz-re helyezték a hangsúlyt, sorozatgyártásra érett hibrid-változatban is bemutatták. Az Accord, az Insight és a hibrid-coupé CR-Z elsősorban kisebb átalakításokon esett át, ami már eddig is jó volt, azon még javítottak egy kicsit.

A Nissan Genfben az Esflow tanulmánymodellel tett hitet az alternatív hajtás mellett, miután a LEAF a Világ Év Autója lett és máris eladtak belőle 27 000 darabot. Az Esflow tisztán elektromos üzemben 240 km-t tud megtenni, 200 km/óra a végsebessége és 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Az elektromos sportautó mellett azért nem kellett szégyenkeznie a megújult Micra-nak sem, a DIG-S 98 lóerős kompresszoros motort, start-stop és energia-visszatápláló rendszert kapott. A sportkocsik kedvelői a 370Z és a GT-R Egoist premierjén az eddigi két legsportosabb Nissan-t ismerhették meg, az exkluziv GT-R mindössze 3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót. Beltere 84-féle színkombinációban rendelhető.

A Volkswagen külön standot épített a Giugiaro Design tervezte modelleknek, a jövőben az olasz vonalakat német technológival szeretnék ötvözni. Visszatért a Golf-cabrió és Genfben először jelent meg nyilvánosan az új Tiguan.