Műsorok

63. Frankfurti Autószalon, 2009 szeptember, II. rész

A sajtó számára szeptember 15-én nyíltak meg a 63. Nemzetközi Frankfurti Autószalon kapui.

A két évvel ezelőttihez képest közel 20 százalékkal kevesebb kiállító között több, eddig ismeretlen névvel is találkozhattunk. A nagyobb cégek az új modellek mellett alternatív hajtásokat is bemutattak, a tanulmányautók között volt hibrid BMW és hidrogénhajtású Mazda is. A jövő villamosai között mutatkozott be a Renault sorozatgyártásra előkészített ZE Concept-je.

A Citroën standján a REVOLTe, a lázadó vagy más fordításban az újratölthető villamos volt a nagy látványosság, de ott volt a testreszabható DS3 és a hozzánk márciusban érkező C3 Visiodrive is.

Az Opel főként az Opel-Eye-al szerelt új Astrával villogott, de a standon a szenzáció az Ampera, a segédmotoros konnektoros volt.

A Peugeot az 5008-as egyterűvel a családokat célozza, a 308-as alapjaira épített coupé-cabrio változat, az RCZ a sportos autózás kedvelőinek készül. A Mitsubishi-vel közösen fejlesztett tisztán villamos iOn-t 2010-re igérik. Elöl dízel, hátul villanymotor hajtja majd 2011-től a Peugeot 3008 Hybrid4-et.

A KIA itt tartotta a kis egyterű, a Venga világpremierjét, és bemutatta a teljesen megújult, 197 lóerős dízel Sorento-t és a frissített külsejű, magyar tervezésű cee'd-et.

Frankfurt-ban volt a Fiat Punto EVO, a Grande Punto MultiAir-motoros utódjának a világpremierje is. Az autó formatervét készítő Fiat Centro Stile tervezői a külső mellett az utastér teljes megújítására is ügyeltek. Cabrio-változatban is bemutatkozott az 500-as. A konszern másik márkája, a Lancia az ELLE magazinnal együttműködve fejlesztette ki az Ypsilon Elle - csak nőknek szánt tanulmánymodellt. A Musa stop-start rendszert kapott, amelynek kifejlesztéséében csupa nagyágyú, így a Fiat Powertrain Technologies, a BOSCH és a MAGNETI MARELLI vett részt. A üzleti szféra és a diplomaták igényeire szabták a Delta Executive csúcsmodell belső kényelmét és motorválasztékát is.

Az Alfa Romeo világújdonságokat és már gyártásban lévő modelleket is kiállított. A 170 lóerős 1.4 literes MultiAir TDi motorral szerelt MiTo Quadrifoglio Verde világpremierjével egy legendás szimbólum tér vissza, amely korábban az Alfa legsportosbb modelljeit díszítette. A négylevelű lóhere ma már a sportosságot környezetvédelmi erényekkel társítja.