Műsorok

63. Frankfurti Autószalon, 2009 szeptember, I. rész

Az idei Szalon olyan volt, mint egy óriási Vidám Park! Dodzsem dodzsem-hátán...

Hangos dobpergéssel vezette be a Hyundai az egyik leghangsúlyosabb újdonságát: a négykerékhajtású ix35 lesz a Tucson utódja. A személyautók közül a környezetkímélő bluedrive modellcsalád figyelemreméltó: ebbe a szériába tartozik a 2010-től kapható tisztán villamos hajtású i10 is.

A Mazda két újdonsággal érkezett a 63. Frankfurti Autószalonra, az egyik az MX-5 sportkocsi szuperkönnyű, topless változata, a másik, a CX-7 frissített külsővel és 173 lóerős dízelmotorral mutatkozott be. Kiderült az is, hogy a Mazda-nál változatlanul látnak fantáziát a hidrogén-üzemű autózásban.

A Renault négy konnektorról is tölthető elektromos autóval rukkolt elő. A Megan-család limuzinváltozata, a villamos Fluence 2011 végétől már kapható lesz Európában.

A Lexus az LF-Ch fullhibrid kompaktot állította középpontba, a tanulmánymodell egy elérhető árú luxusautót sejtet...

A Suzukinál kevés volt az igazi újdonság, "csupán" erősebbek és környezetkímélőbbek lettek a motorok. Az autók, a motorok és a csónakmotorok ezen a kiállításon jelentek meg először együtt, közös standon.

A Toyota Frankfurt-ban mutatta be először a Prius hajtásláncával szerelt, frissített arcú Auris fullhibrid változatát. Az autó gyártása a tervek szerint 2010 második negyedévében indul, a harmadik negyedévben pedig már a kereskedőkhöz is eljut. Szintén a Szalon adta a hátteret a Landcruiser 150 bemutatkozásához is. Aki eddig kivárt a vásárlással, jól tette, a 150 (Prado) nagyon sokban hasonlít a V8-ashoz. Sőt! A legkisebb Toyota-t, az iQ-t kigyúrták, már van sportváltozata is.

A VW-csoport először jelentkezett tíz márkával. Bár a Volkswagen és az Audi is fejleszt elektromos hajtású modelleket, mégis a VW e-up és az l1 számít igazán a jövő hírnökének. A Seat az Ibiza-kombi tanulmányváltozatát, az IBZ-t állította a stand középpontjába, de szép jövőt jósolnak az üzleti-limuzin kategóriájú Exeo ST-nek is. A Skoda újdonságok helyett inkább a már meglévő modellek variációit mutatta be. Az Audi elektromos tanulmánya, az e-tron a sportkocsik között az első villamos, mely "már elindult feléd"...