Műsorok

VW Amarok - a győztes mindent visz!

Az International Pickup Truck of the Year címet idén a VW Amaroknak ítélte a brit MotorTransport című lap szakújságíróiból álló zsűri.

Idén már külön kategóriában indultak a pickup-ok az Év Haszonjárműve díjért, amelyet most ősszel a hannoveri IAA Commercial Truck kiállításon osztottak ki. A vetélkedőn olyan nagymúltú, a pickup-gyártásban már veteránnak számító márkák indultak, mint az Isuzu, a Mazda, a Nissan, a Ford, a Mitsubishi és a Toyota, de az Év Pickup-ja, az International Pickup Truck of the Year címet mégis a piac újoncának, a VW Amaroknak ítélte a brit MotorTransport című lap szakújságíróiból álló zsűri. Az Írországban tartott összehasonlító teszteken többek között hajtásláncával, az állandó vagy kapcsolható összkerékhajtásával, tágas kabinjával, gazdag felszereltségével, terep-, illetve közúti menettulajdonságaival és kétliteres, üzemanyagtakarékos, 163 lóerős TDI-biturbo motorjával érdemelte ki a szakmai zsűri elismerését. A világon jelenleg csak Argentinában gyártott Amarok első alkalommal éppen Argentinában, a 2010-es Dakar Rally-n bizonyított, mint a futam hivatalos kiszolgáló járműve. Dél-Amerikában eddig 40 000 példányban kelt el.

Mint a hazai menetpróba során kiderült, az autó valóban kiemelkedő terep-képességekkel rendelkezik, esőben, sárban, árkokban, akadályokon is jól megállja a helyét. Nálunk jelenleg még csak a duplakabinos verziót lehet kapni, 2011-től érkezik a szimplakabinos változat. Háromféle felszereltségi szint mellett mindkét verzió kétféle Euro 5-ös motorral rendelhető, a csúcsmotor 163 lóerős kétliteres, négyhengeres TDI-biturbo, 400 Nm nyomatékkal, a kisebbik motor 122 lóerős, közvetlen befecskendezéses, common-rail rendszerű turbodízel. A fogyasztás mindkét motorral 8 liter alatt van. Minden motorváltozat hátsó illetve kétféle összkerékhajtással rendelhető. Az egyik a kategóriában megszokott kapcsolható, felezővel, a másik állandó összkerékhajtás. Ez utóbbinál a Torsen-rendszerű differenciálmű alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között - illetve az igénybevételnek megfelelően automatikusan. Az Amarok az egyetlen pickup a piacon, amelynél négykerék hajtás mellett is működik az ESP. Még a legalsó felszereltségi szintű változatban is van offroad-ABS, (ez egy rövid szakaszon hagyja megcsúszni a kerekeket, ezáltal kis ék képződik a talaj és a kerék között), hegy- és lejtmenet asszisztens, fékasszisztens, kipörgésgátló, elektronikus differenciálzár valamint vontatmánystabilizátor.

A márka szlogenje szerint az Amarok "mindent visz". Maximális terhelhetősége 1 150 kg, de egy tonna terhet még 45%-os lejtőn is képes felvinni. Rakfelülete 2,5 négyzetméter, a plató magassága kategóriájában a legalacsonyabb - 78 cm, az oldalfala 50 cm magas. Széles platóján a kerékdobok közé az euro-raklap keresztben is elfér.