Műsorok

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET - apám, ez japán!

A Swift Sport harmadik generációja nem háromajtós, hanem öt, nem szívó, hanem turbómotoros és nem Esztergomban, hanem Japánban készül. Kell ennél több újítás egyetlen modellnél?
Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET - exterior
Az izgalom a tetőfokára hágott, amikor átvettük az autót, de nem a várható vezetési élmény miatt, hanem mert öt ajtó ide vagy oda, elsőre nem találtuk a kilincset a hátsó ajtókon... A sportos külső persze nem a kilincsek helyén múlik, szerencsére nem kevésbé izgalmas a többi részlet sem. A mintás hűtőrács enyhén előre dől, ettől az egész orrész kissé harciasabb lett, a LED-technológia elöl-hátul meghatározó a lámpák kialakításánál és az autó két oldalán csillogó kipufogóvégek is sokat sejtetnek a BOOSTERJET turbómotor teljesítményéről. A kompakt turbómotor teljesítményéhez a hatsebességes manuális váltó tökéletesen illeszkedik és zökkenőmentes váltást biztosít. A sebességváltás sportos érzetét a rövid váltóút is erősíti.

Az impozáns teljesítmény első záloga, hogy köszönhetően a Baleno-val és az Ignis-szel bevezetett Heartect padlólemeznek, a mérnököknek sikerült a Swift Sport súlyát egy tonna alá nyomni.

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET
A második elem, és ez a lényegesebb, a közvetlen befecskendezéses 1.4 literes BOOSTERJET motor. A 140 lóerős, négyhengeres turbómotor ugyanaz, mint a Vitara S-ben és az SX4 S-Crossban, a 230 Nm csúcsnyomaték leginkább 2500-3500/perc között élvezhető. A motor 6300/percnél automatikusan leszabályoz.

A beltérben a sportos kivitelt piros varrások és betétek jelzik, a fordulatszámmérőnek piros a hátlapja, a jó fogású, alul lapított D-alakú kormánynak, valamint a "váltószoknyának", meg persze a remek kialakítású, jól "tartó" első sportüléseknek is piros a varrása. Nagy erénye még a sportos Swiftnek, hogy a csomagtere alaphelyzetben 265 literes, vagyis nagyobb, mint az alapmodellé. Európába csak 17"-os felnivel érkezik, a 195/45 R17-es méretű ContiSportContact gumiabroncsokat a Continental, a lengéscsillapítókat a Monroe szállítja.

Suzuki SWIFT Sport 1.4 BOOSTERJET
A vezetéstámogató rendszerek egész arzenálja segíti és óvja a vezető és az utasok kényelmét és biztonságát. A vezetéstámogató kétérzékelős rendszerek (DSBS), a fékezést támogató elektronikus fékerő elosztóval (EBD) kiegészített ABS blokkolásgátló, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP), a Suzuki modellben először alkalmazott sávtartó-, a sávelhagyásra- és a sávtartásra egyaránt figyelmeztető rendszerek, az adaptív tempomat és a távolsági fényszóró asszisztens alapáras felszerelések. Ebben a méretben és kategóriában nem szokványos, de az automata klíma és a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás szintén az alapfelszerelés része.