Műsorok

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS, 3 ajtós - tökéletes terepjáró hobbistáknak

A háromajtós Suzuki Grand Vitara 1.9 literes dízel tartóstesztje Budaörsről indult és a babák városában, a németországi Waltershausen-ben ért véget.

A háromajtós, vagy másképpen a "rövid" Suzuki Grand Vitara csupán négy méteres hosszúságának köszönhetően igen jól manőverező és fordulékony autó. Olyannnyira, hogy kanyarodáskor már-már az az érzésünk, hogy megcsúszik a hátulja... A rövid tengelytáv előnyeit különösen terepen élvezhetjük: elől 29 fokos, hátul 36 fokos a terepszöge. A hajtásmód négy fokozatban kapcsolható és ennél a modellnél az alapfelszereltséghez tartozik az ABS, az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és az elektronikus menetstabilizátor, az ESP is. A hobbisták számára szinte tökéletes terepjáró.

Az 1870 köbcentis, 129 lóerős, részecskeszűrős dízelmotor nyomatéka 300 Nm, mely bőségesen elég ahhoz, hogy az 1600 kg önsúlyú autó jól elboldoguljon a legváltozatosabb terepviszonyok között is. Városban 11,5; országúton 8,5 literes fogyasztást produkált. A gyár által megadott hét literes országúti fogyasztást a tartósteszt során nem sikerült elérni vele.

A formája látványos, de érezni lehet, hogy alakját a hosszabb változattól nyerte, ami igaz is. Beülve az autóba mindez persze feledésbe merül. A műszerfal sportos, a kényelmes fogású bőrkormányról még az mp3 lejátszót is vezérelhetjük.

A hat légzsák és az automata klima az alapfelszereltséghez tartozik. Terepen hasznos lehet, hogy elöl is, hátul is van pohár és palacktartó. Az ülések kissé kemények, de kényelmesek, hátul viszont szűkös a hely. A 185 literes csomagtartó a hátsó ülések ledöntésével 516 literesre bővíthető.

Akik hegyen laknak, megfelelő gumikkal télen is biztosan hazaérnek vele.