Műsorok

Suzuki Alto 1.0 GLX AC - a legkisebb, de nem a tékozló...

Csajozni nem lehet vele, ezért jobb, ha inkább nekiadjuk. A Suzuki európai kínálatában az új Alto a legkisebb modell.

A kis Alto már első ránézésre is barátságos benyomást kelt, amint méretéhez képest nagy hűtőmaszkjával és két hatalmas fényszórójával rácsodálkozik a világra. Vásárláskor a motor kiválasztásánál nem tévedhetünk nagyot, ugyanis egyféle benzinmotorral kapható. Az 1.0 literes, háromhengeres, 12 szelepes benzinmotor pörgős darab, 68 lóerős és 90 Nm-es forgatónyomatékát már 3400/perc-től leadja. A három és fél méter hosszú és mindössze 855 kg-os Alto dinamikusan, 14 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 155 km/óra.

Amit elvesztünk a motorválasztékon, visszanyerhetjük a színpalettán: nyolcféle fényezéssel készül a hókristály-gyöngymetáltól az ezüstróka-metálon át a hajnalpír-gyöngymetálig.

Az autó fogyasztása rendkívül alacsony, a gyári adat szerint mindössze 4,5 litert kér száz kilométerre, miközben a széndioxid-kibocsátása 103 g/km. Stábunk a menetpróba során 6 liter körüli átlagfogyasztást mért. A motor egy ötsebességű manuális váltón keresztül hajtja az első kerekeket, de extraként négyfokozatú automata váltóval is rendelhető.

Kívülről éppen akkora, hogy a szűk parkolóhelyekre is beférjen, belső tere viszont, - főként elöl - meglepően tágas. A biztonságra sem lehet panasz, van benne ABS, első- és oldallégzsákok, de bőséges a kényelmi felszereltség is, az ajtókat távirányítós központi zár nyitja, elöl elektromos az ablakemelő, az állítható kormányt elektromos szervo segíti. Alapáron jár hozzá a manuális klíma, az mp3 lejátszására is képes CD-játszó, de csak két hangszóró szól benne. Kizárólag ötajtós karosszériával készül, hátsó ablakait nem lehet lehúzni, csak kibillenteni. A kéttónusú kárpitozás egyszerű, de nem ízléstelen, sajnálatos viszont, hogy a fejtámlák az első üléseken fixek, nem állíthatók. A műszerfal kemény műanyagból készült, sajnos fedett kesztyűtartó nincs benne. A 129 literes csomagtér az osztatlan hátsó ülések előredöntésével 367 literesre növelhető. A csomagtartó belülről vagy kívülről kulccsal nyitható.

A rugózása meglepően toleráns az úthibákkal szemben, nagyobb sebességnél, országúton a húzós kanyarokat is finoman veszi.

A meglepő fordulékonyság és az egyszerű kezelhetőség ideális városi társsá teszi az új Alto-t. A jól összerakott városi kisautó jó vételnek számít a piacon. Azoknak készült, akik a legolcsóbban szeretnének hozzájutni egy fürge és praktikus autóhoz.