Műsorok

Peugeot 3008 - a családi autó. Egyterű vagy terepjáró?

A szabadidős terepjáró és az egyterű közötti átmenet használat közben szinte észrevehetetlen. A 3008-as egyszerűen egy tágas családi autó.

A 3008-as 110 lóerős, 1.6 literes HDi FAP dízelmotorjának 260 Nm-es nyomatékát hatsebességes váltó viszi az útra. Az autó intelligens ESP kínálatából a középkonzolba beépített Grip Control vezérlőtárcsával válaszhatunk havas, homokos, terep és normál mód között. Valamennyi üzemmódot sajnos nem állt módunkban kipróbálni, csak saras, homokos terepen vezettünk, ahol be kell hogy valljuk, sok különbséget nem éreztünk a módok között. Sárban az ESP mintha hamarabb kezdett volna dolgozni. Tesztautónkban olyan elektromos kézifék volt, ami a motor leállítása után automatikusan aktíválja - és gázadásra kioldja - magát. Igazi terepes tartozék is van benne, ez a "dombsegéd".

A beltér prémium-minőségű, magas üléspozícióval, kényelmes, már-már fotel jellegű első ülésekkel és köztük széles, kényelmes könyöklővel. A belső térérzet növelésében hatalmas szerepe van a szinte a teljes tetőt betöltő napfénytetőnek. A középkonzolon elhelyezett navigációs kijelzőn nyomon követhetjük a fedélzeti számítógép adatait és Bluetooth-al kihangosítva telefonálhatunk. A Peugeot-nál először alkalmazott head-up display a vezető számára fontos információkat, a sebességet vagy a - tempomat és a távolságtartó rendszer segítségével kiszámított - követési távolságot is megjeleníti egy tükröződésmentes kijelzőn, közvetlenül a vezető előtt.

A csomagtér nagyméretű, minden gond nélkül elhelyezhetjük benne az egész család csomagjait. A csomagtér padlója alatt egy plusz tárolórekeszt is van. A csomagtérajtó kétfelé, felfelé és lefelé nyílik, a lefelé nyíló rész akár 200 kg-al is megterhelhető.

Az autóról kialakult benyomásaink minden tekintetben pozitívak voltak, dinamikus, jól vezethető a 3008-as. Tágas belterével, jól kihasználható csomagterével egy komoly családi autó lehet, amellyel bárhol, bármikor megjelenhetünk.