Műsorok

Mazda CX-7 - fürge dízel, modellfrissités után

Az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtás hóban, sárban jól jöhet, még akkor is, ha a CX-7 nem igazán terepre készült.

Az első generációs CX-7 esetében minden adott volt a sikerhez, csupán egy "apróság" hiányzott: az európai piacon elvárt dízel-erőforrás. Tavaly ősszel aztán, a modellfrissítéssel egyidőben a Mazda ennél a modellnél is bevezette az MZR-CD 2.2 literes dízelmotort.

A menetpróba során a 173 lóerős, 400 Nm csúcsnyomatékot produkáló motor jól vizsgázott a sportos, vagány és mégis elegáns szabadidőautóban. A közel két tonnás járművel igen rugalmasan és lendületesen lehet haladni, a százas tempót 11,3 másodperc alatt éri el. A végsebessége 200 km/óra, ami ebben a kategóriában kimagaslóan jó érték. Menet közben megnyugtató a hatalmas nyomaték, a motor közepes fordulatszámnál bármelyik fokozatban jól húz, gyorsan és problémamentesen lehet vele előzni. A fékek a teljesítményhez és az autó tömegéhez illő módon erősek. A fogyasztása vegyes használat mellett 7 liter körül alakult.

A hatfokozatú manuális váltó karja rövid úton és pontosan jár. Az aktív nyomatékelosztású összkerékhajtás hóban, sárban jól jöhet, annak ellenére, hogy a CX-7 nem igazán terepre készült. Az aránylag magas építésű autó futóműve szinte észrevétlenül küzdi le a kisebb-nagyobb úthibákat, a karosszéria a kanyarokban is stabil marad.

A beltér japánosan egyszerű, a műszerfal jól áttekinthető, az ülések kényelmesek, a jó fogású multifunkciós bőrkormány tapintása is kellemes. A műszerfal megvilágítása nagyon szép. A fűthető ülés, a tempomat, az automata klíma, a Bluetooth-kihangosító és a tolatókamera az alapfelszereltséghez tartozik. A középkonzol tetején található kijelző egyik oldalán a fedélzeti számítógép adatai, illetve parkoláskor a tolatókamera képe, a másikon a klíma és a rádió aktuális adatai jelennek meg.