Műsorok

Isuzu D-MAX - japán munka, japán munkaerő

Az Isuzu önálló márkaként tért vissza a magyar piacra; a Polar Mobil kétéves tárgyalássorozat után kapta meg az importőri jogot.

Az Isuzu D-MAX sikeres modell a környező országokban, emellett egész Európában dinamikusan növekszik jelenlegi, 16 százalékos piaci részesedése. Most önálló márkaként tért vissza a magyar piacra: a Polar Mobil kétéves tárgyalássorozat után kapta meg az importőri jogot. A cég ügyvezetője, Andrew Prest szerint a márkával itthon három év alatt szeretnék elérni a 4 százalékos piaci részesedést. Jövőre 130 autó eladása a terv, amellyel a magyar pickup-piac 5 százalékát fednék le. Prest azt jósolja, hogy az eladott autók 95 százaléka duplakabinos lesz és a négykerékhajtás fog dominálni.

Az 1916-ban alapított, tokiói székhelyű autógyár egy folyóról kapta a nevét. Jelenleg a haszonjárművekre, azaz a kis, közepes és nagy teherautókra, valamint buszok gyártására koncentrálnak, de a kezdetektől gyártanak ipari és általános felhasználásra fejlesztett dízelmotorokat is. A japán cég különböző gyártósorain eddig több mint 22 millió dízelmotor készült, ezzel a teljesítményével a márka világrekorder.

Az Isuzu a világon először, már a 30-as években is gyártott pickupot. A most bemutatott D-MAX szimpla- és duplakabinos változatban, kétféle motorral és kétféle felszereltséggel kapható. A szimplakabinos változat hátsókerék-hajtású, a duplakabinosok 100 km/óráig menet közben is kapcsolható összkerékhajtással, önzáró hátsó differenciálművel és kapcsolható felezővel készülnek. A 2.5 literes Euro 4-es dízelmotorral szerelt változat 136, a 3 literes 163 lóerős. Az L felszereltség csak a legszükségesebb komfortot tartalmazza, az LS felszereltség ennél gazdagabb, ez a "fullos". Valamennyi változathoz ötfokozatú kézi váltó jár, de a háromlitereshez négyfokozatú automata is választható.

A nehéz terepen is magabiztosan mozgó, kellőképpen merev és jól irányítható Isuzu platós hasmagassága húsz centiméter, a dőlési szöge 48 fokos, 55 fokos emelkedőn és 60 fokos lejtőn is elmegy, első terepszöge 34, a hátsó 21 fokos. A szegmensben a D-MAX a rendelkezik a legnagyobb vonóerővel, 3 tonnás fékezett utánfutó köthető utána.