Műsorok

Hyundai ix20 - olyan, mint a mesebeli női cipő: kívül 35-ös, belül 40-es!

A Hyundai új egyterűje kis fantáziával és néhány mozdulattal percek alatt átalakítható bevásárlókocsivá vagy szabadidőautóvá.

Az első Hyundai "i" modell, az i30-as 2007-ben debütált. Az "i" típusjelzés azóta arra utal, hogy a sorozatot - az i10, i20, i30 és az ix20 modelleket - az európai igényekhez, európai vásárlóknak fejlesztették. Az ix20-at a csehországi Nosovice-ben gyártják. Az "x" jelzés ennél az autónál azt jelenti, hogy crossover, azaz az ix20 egy kis buszlimuzin.

Ezt a autót fiatal családoknak tervezték. Nekik azért ideális választás az új modell, mert a kívül kompakt méretű autó belseje rendkívül tágas, kényelmesen elférnek benne szülők és hátul két vagy akár három gyerek is. 440 literes csomagtartójában bőven van hely a csomagoknak - akár egy egész hétvégére is. A hátsó ülések 60–40 százalékos arányban dönthetőek, lehajtva őket majdnem másfél köbméteres rakteret kapunk, ráadásul a hátsó ülőpad 13 centit előre-hátra is mozgatható, így változtatható a poggyászokra illetve az utasokra jutó tér aránya.

Négy különböző motorral rendelhető, az 1.4-es benzines 90, az 1.6-os 120 lóerős, az 1.4-es dízel 77, valamint 90 lóerős, mindkettőnek 220 Nm a nyomatéka. A kisebb benzineshez ötfokozatú, a két dízelhez és a nagyobbik benzineshez hatfokozatú kézi váltó jár, illetve az utóbbihoz négysebességes automata is választható.

Az ix20-ast az összes aktív és passzív biztonsági berendezéssel felszerelték, benne van minden, ami ahhoz kell, hogy utasai kényelmesen és biztonságosan megérkezzenek úticéljukhoz. Már az alapkivitel is tartalmazza az első, oldal- és függönylégzsákokat, az ABS-t, az elektronikus menetstabilizálót, a vészfékrásegítőt és a lejtőn történő elindulást segítő visszagurulás-gátlót.