Műsorok

Ford Ranger 2009 - a 4x4 Akadémia professzora

Az Irányjelző kamerája a Ranger novemberi bemutatóján nemcsak a Ford újdonságát, hanem az egyik operatőr elgázolását is rögzítette.

- Az elmúlt két napot a Bakonyban töltöttük, hogy a megújult, 2009-es Ford Ranger-t valódi terepkörülmények között tudjuk kipróbálni. Az autó elsősorban - és ez a legfontosabb - a külső jegyekben újult meg, a motorválaszték továbbra is a 2.5 és 3.0 literes dízelmotor. A modellt a kinetikus dizájn jegyében frissítettük, a külsejét és a belső terét egyaránt. A Bakonyban a legkeményebb terepeken próbáltuk ki őket, de természetesen azért valós felhasználási körülmények között. Sárban, vízátfolyásokon, pocsolyákban néztük meg, valójában mit is tud ez az autó terepen, hiszen az az igazi otthona, annak ellenére, hogy természetesen országúton is megállja a helyét. A leginkább országúti verziót, a Wildtrak kivitelt csak korlátozott terepkörülmények között próbáltuk ki, de ott is kiválóan bizonyított. Úgy gondolom, hogy a programon résztvevő minden kolléga elégedett lehet az autókkal. A Ranger egy valódi igásló, kategóriájában a legnagyobb vonóerővel rendelkezik.

Hangsúlyozni szeretném, hogy nemcsak terepen bizonyítottak az autók, hanem városi körülmények között is megállják a helyüket - miközben egy szép, látványos modellről beszélhetünk. Itthon a pickup-ok piaci szegmensében második az autó, eladása mindössze néhány darabbal marad el a piacvezetőtől. 2008-ban még csak negyedikek voltunk, 2009-ben 593-as eladott darabszámmal már a második helyezettek vagyunk - foglalta össze az új Ford Ranger főbb tulajdonságait és forgalmazásának hazai tapasztalatait Varga Zsombor, a Ford Motor Hungária PR és kommunikációs igazgatója.

Míg a magyarországi személy- és haszongépjármű piac csupán az európai piac nem egész 0,5 %-át teszi ki, addig a 2009-ben hazánkban eladott közel 600 Ranger az Európában értékesített mennyiség csaknem 5 %-a, így a Ford Magyarországon ebben a szegmensben az ország piaci súlyához mérten tízszeresen teljesített.

A legnépszerűbb Ranger a duplakabinos 2.5 dízel alapmodell, ez teszi ki az értékesítés 73,58 %-át, a másik fő csapás pedig az ugyanezzel a hajtással szerelt XLT. Legjobban a zöld Ranger fogyott, a színbajnokság ezüstérmese - stílusosan - az ezüst lett.