Műsorok

Citroën C3 Zenith 1.6 HDi Exclusive - óriási kilátás, ideális motorral

A Citroën C3 Zenith igazi városi kisautó. Első szélvédője már nemcsak vízszintesen, de függőlegesen is panorámás!

Ha pénztárcánk is megengedi, az új C3-ashoz az 1.6-os dízelmotor ideális választás. A pontosan 1560 köbcentis, 90 lóerős HDi motor legnagyobb előnye, hogy 215 Nm-es nyomatéka már viszonylag alacsony fordulatszámon, 1750/percnél megjelenik, ami természetesen jótékonyan hat a fogyasztására. Az egyhetes tesztidőszak végére sikerült vele a kiválónak mondható, 5-5,5 literes vegyes átlagfogyasztást elérni.

Az elsőkerékhajtású autó az ötfokozatú, manuális váltóval városban fürgán mozog és motorja kellően rugalmas autópályán is, bár nagyobb sebességnél már hiányzik a hatodik fokozat. Futóművét szinte a magyar utakra találták ki, a lágy rúgózás igazán kényelmes és jól elnyeli az úthibákat. A kormány fogása remek, a kormányzás viszont érezhetően "túlszervózott", azaz nagyon puha, már-már nőies, mintha a kormányrásegítő túlságosan is komolyan venné a dolgát.

A franciák az utastéret alaposan megnövelték, annak ellenére, hogy az eredeti padlólemezt megtartották. A hátsó lábtér is nagyobb lett, négy felnőtt kényelmesen elfér az autóban. A kifejezetten kényelmes, jó oldaltartású ülések szövetkárpitja kellemes tapintású. Kedves gesztusként a C3-as is megkapta a DS3 csodálatos színekben pompázó műszerfalát. 300 literes csomagtere ebben a kategóriában elfogadható méretű.

A végére hagytuk, pedig az autó igazi újdonsága a függőlegesen meghosszabbított, Zenith-szélvédő. Ettől jut több fény az utastérbe, és közelebb állhatunk vele a fejünk feletti közlekedési lámpákhoz.