Műsorok

Audi Q7 3.0 TDI clean diesel - zöld motor, hófehér autó

Győrben készül a világ legtisztább dízelmotorja.

Az Audi csak finomabb módosításokat hajtott végre a második generációs Q7-esen, de a zászlóshajó még elegánsabb, gazdaságosabb és tisztább üzemű lett. A fejlesztés leginkább látványos eleme, hogy a xenon-fényszórók kivételével minden más világító- és jelzőfényt LED-es kivitelűre cseréltek az autón.

Ami a háromliteres dízelmotort illeti, az új V6-os "clean diesel" konstruktőrei a kibocsátott nitrogén-oxid mennyiségét olyan drasztikusan lecsökkentették, hogy a motor már most teljesíti a 2014-ben hatályba lépő Euro 6-os környezetvédelmi szabványt.

A 240 lóerő és a quattro összkerékhajtás megnyugtató biztonsággal mozgatja a 2,5 tonnás autót. Az 550 Nm csúcsnyomaték a kényelmes és gyors működésű hatfokozatú automata tiptronic váltóművön át érkezik és a quattro állandó összkerékhajtásnak köszönhetően a mindenkori útviszonyoknak megfelelően oszlik meg az első és hátsó kerekek között - a quattro szükség esetén többlet nyomatékot küld a jobban tapadó kerekekre.

Óriási, 300 centiméteres tengelytávjának köszönhetően az 5,09 méter hosszú Audi Q7 utastere bőséges térkínálattal és luxussal szolgál. A második üléssor támlája három részre osztva hajtható le, a sík padlózatúvá alakított, alapból 775 literes csomagtér így már 2 035 literesre bővül. Ha a harmadik üléssort is felnyitjuk, még mindig marad 330 liter szabad tér.

Tetszett, hogy nemcsak a klíma négyzónás, de a kesztyűtartó is hűthető. A Bose-HiFi kiváló hangzási élményt nyújt és ha kell, automatikusan a környezeti zajokhoz igazítja a hangerőt.

A tesztautóba extra felszerelésként beépített "Adaptive Air Suspension" felfüggesztés az elektronikus csillapítás-szabályzással együttműködve ötféle szintre képes beállítani a szabadmagasságot. Pakolásnál segít, hogy a rendszernek köszönhetően az autó hátulja leereszthető és a hátsó ajtó a kulcsról távirányítva motorosan nyitható és csukható.