Műsorok

Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm 16V Distinctive - pirosban az igazi!

Az 1.6 literes, 120 lóerős dízellel a MiTo - köszönhetően a DNA rendszernek - sportosan is vezethető, de normál tempóban és csúszós úton is megbízható útitárs.

A MiTo elnevezés a márkatulajdonos Fiat-konszern számára oly kedves két város, Milano és Torino nevének rövidítéséből született. Egy hét örömautózás után immáron nyugodtan mondhatjuk, hogy a "kis" Alfa méltó az olasz autógyártás e két fellegvára nevének viselésére.

A karosszéria lendületes vonalvezetése, a robosztus far, a gyönyörű, hatalmas felnik, az íves lökhárítók, a keret nélküli ablakok és a kiszélesített kerékjárati ívek mind-mind egyedi sportosságérzetet és érzelmekkel teli formavilágot sugároznak. Az autó sportos jellege természetesen az utastérben is folytatódik, az igényesen kidolgozott műszerfal, a kényelmes fogású, bőrborítású kormánykerék, a fémbetétes váltógomb, valamint a csillogó kárpitbetétek szintén a kis Alfa sportos megjelenését erősítik. Minden a helyén van, a kezelőszervek egyértelműek - az utasteret hamar meg lehet szokni. Jól mutat a jó formájú, megfelelő oldaltartású és hosszú távon is kényelmes első üléseken a kárpitba hímzett Alfa-logo.

A MiTo 16 szelepes 1.6-os JTDm motorja a Fiat-tól érkezett. Az Alfa mérnökei a 120 lóerős Multijet dízelmotor nyomatékát 320 Nm-re növelték és ezzel a Fiat-motor igazi Alfa-szívvé reinkarnálódott. A kissé mogorva hangú motort sportosan, mondhatni "Alfásan" meghajtva 7,2 litert ivott, ami a gyári 4,9-es átlagot jócskán meghaladta ugyan, ám ezt a fogyasztást városban, a Dynamic üzemmód aktív használata mellett értük el. Ebben az üzemmódban érzékenyebbé válik a gázpedál, a motor szinte életre kel, - mintha egy nagy Alfában ülnénk. Ebben az üzemmódban sikerült elérni a gyári 9,9 másodperces gyorsulási értéket is.

A dynamic-mód a MiTo DNA (Dynamic, Normal és All Weather) rendszerének a része, amellyel a váltó mögé szerelt háromállású kapcsoló segítségével az útviszonyoknak megfelelő vezetési stílusok között váltogathatunk. A dinamikus, normál és a csúszós utakhoz illeszkedő kapcsoló nemcsak az autó menettulajdonságait változtatja meg, de a négy évszakos üzemmód (A) választása esetén esőben vagy hóban az elektronikus menetstabilizáló és a kipörgésgátló korábban is avatkozik közbe. Ha takarékosan akarunk autózni vele, érdemes a kapcsolót "N" állásban felejteni.

A magyar útviszonyok nem igazán kedveznek a kissé keményre hangolt futóműnek és a nagy felniknek, de ennek ellenére a MiTo jól érzi magát az országúton és nem sokat panaszkodott budapesti utcákon sem.

A 270 literes csomagtér inkább mély mintsem hosszú vagy széles, szerencsére a támlák osztva dönthetők, így adott a bővítési lehetőség.