Műsorok

Irányjelző, 2011 február

A Peugeot 508, az új Ford Focus, a Renault Latitude, a Suzuki Kizashi, az Opel Astra Sport Tourer és a Chevrolet Orlando bemutatása mellett a stábnak még néhány rövid menetpróbára is maradt ideje...

Új, felső-középkategóriás autót mutatott be a Peugeot. Annak ellenére, hogy az 508-as igazi családi autó, kétliteres, 140 lóerős változatát elsősorban a flottavásárlók kedvelik majd. A Ford Spanyolországban illetve Gibraltárban tartotta az új Focus európai premierjét. A menetpróbán kiderült, hogy az új modell tervezésekor főként a vezetési kényelmet, az utasbiztonságot és a gyalogosok védelmét helyezték a középpontba. A "hazai pályán" a 140 lóerős dízel lehet a favorit.

Egyelőre csak "statikusan" mutatkozott be a magyar piacon a Renault Latitude. A felső-középkategóriás autóban megtalálható minden olyan kényelmi felszerelés, amit korábban csak a prémiumszegmens nyújtott a flottavásárlóknak. A Renault-Nissan szövetség új, közös fejlesztésű V6-os dCI dízelmotorja ebben a típusban lesz elérhető első ízben Magyarországon. Bővült a Fiat Bravo motorválasztéka is. Már nálunk is kapható a kétliteres, közös-nyomócsöves 163 lóerő MultiJet-dízellel szerelt sportváltozat.

Az Opel Astra Sport Tourer tulajdonképpen egy kombi, de az Opelnél nem szeretik ezt a szót. Korábban a Caravan, újabban padig az Insignia-nál bevezett Sport Tourer elnevezés utal arra, hogy a sportos túraautó fogalma az Opelnél többet jelent annál, mint amit egy nagyméretű csomagtér nyújt. A másik GM-márka, a Chevrolet egy családi autóval, az Orlando-val erősíti a "csokornyakkendő" hazai hírnevét. A hétszemélyes egyterű a nagycsaládosok és az aktív életvitelű vásárlók pénztárcáját célozza. Ülései három sorban, színházi elrendezésben, azaz hátrafelé emelkedve helyezkednek el.

A Suzuki új zászlóshajóját, a Kizashi-t elsősorban a tengerentúli piacra szánják, de néhány darab a hazai kereskedőknél is megvásárolható. A 178 lóerős benzinmotor fokozatmentes (CVT) automata váltón keresztül hajtja a japán márka első négykerék-meghajtású sportszedánját.

Az 1.6 literes TDI e motor 3,8 literes fogyasztásával és 105 lóerős teljesítményével méltó arra, hogy a prémiumkategóriás Audi A3-as erőforrása legyen. Az "e" betűjelű motorok a legtakarékosabbak és a legkevésbé szennyezik a környezetet.

Az új Suzuki Swift háromajtós változatának külseje sportos tulajdonságokat sejtet. A 94 lóerős, benzinmotoros autó mégis inkább barátságos fogyasztásával lopta be magát a stáb szívébe. A legkisebb motorral szerelt Seat Leon 1.2 TSI jól felszerelt, biztonságos autó. Másfél évvel ezelőtti arculatfrissítése óta egyedi vonalai még harmonikusabban emelik ki a spanyol márka stílusjegyeit. Sem felszereltségére, sem fogyasztására nem lehet panasz.

A Honda 2008-ban dobta piacra új, többcélú naked bike-ját a CB1000R-t, amely egyaránt alkalmas túra- és sportmotorozásra. A rövid tesztút során leginkább egy nagyméretű plexi hiányzott a "pucér kétkerekű" kormányáról. Havas tájon és kemény terepen egyaránt jól vizsgázott a Honda quadja, a TRX500FE. A munkára és a szabadidő kellemes eltöltésére egyaránt alkalmas, kardánhajtású jármű motorja 25 lóerős. A búvárpipához hasonló légzőrendszerét a vizen történő átkelésekre is gondolva tervezték.