Műsorok

Irányjelző, 2010 március - milyen volt Genf magyar szemmel?

A közlekedési magazinban a Tuningshow legszebb motorkerékpárjai mellett a Peugeot 5008-as és a megújult Toyota Auris is főszerepet kapott. Az Irányjelző stábja körülnézett a Genfi Autószalonon.

Az idei Tuningshow-n bemutatott motorkerékpár-újdonságok közül a Suzuki a kezdő off-road-osoknak ajánlja az RMX 450Z endurót, a GSX 1250 FA túramotorral pedig egy régi adósságát törleszti a gyár. Láthatjuk az új 800 köbcentis chopper-t is. A Honda 173 lóerős VFR 1200 F modelljének gázkarja elektronikus, egy potméterrel lehet a motort gyorsítani. A CBF 1000 sokkal erősebb, sportosabb lett. A kiállítás egyik legszebb darabja, a Honda VT 1300CX olyan, mint az egyedileg épített motorok. Ott volt a KTM újdonsága, a 70 lóerős 690 Duke R, a világ legerősebb egyhengeres utcai motorkerékpárja. A 115 lóerős 990 Adventure R a világ egyik legkedveltebb kaland-motorja, a 990 Supermoto T pedig az igazán hosszú utakra készült.

Röviddel magyarországi bemutatója után menet közben is megnézhetjük a Peugeot 5008-ast. A márka kínálatában ez az első kompakt családi egyterű. A Fiat Punto Evo 1.3 literes Multijet 75 lóerős dízelváltozatát még havas, jeges úton tesztelte a stáb. Az autó infotainment rendszerének érintőképernyőjén egyszerűen kezelhetők a telefonhívások és a navigáció. A Hill-holder és a hét légzsák a Punto Evo-ban alapfelszerelés.

A Toyota Auris jelentős külső és belső átalakításon esett át. A multifunkciós kormány mellett a belső tér legjelentősebb újítása a puhább kárpit- és műszerfalborítás valamint a kézifék visszaalakítása hagyományossá.

Folytatódik a beszélgetéssorozat id. Reisz Jánossal.

A Genfi Autószalonon az Irányjelző stábja idén már 13. alkalommal vett részt. Milyen volt a kiállítás magyar szemmel?

Ami a Fordot illeti, a Genfi Autószalonon a Focus kombi volt a legnagyobb újdonság. Korábban a Detroit-i Autószalonon már bemutatkozott a modell négy- és ötajtós verziója, viszont Európa számára a kombi az egyik legfontosabb változat, hiszen ez teszi ki az értékesített darabszám egyharmadát. Mindhárom modell a jövő év elején érkezik a kereskedésekbe, a kombit igazi világautóhoz illő módon a világ minden országban egyidőben fogják bemutatni. Az új Focus-ban számos olyan újdonságot, új technológiát is bevezettek, amelyeket ezidáig csak a prémium márkákban alkalmaztak. Ami az üzemanyagfogyasztást illeti, a Ford azt a célt tűzte ki, hogy a Focus kategóriájában a legjobb lesz.

A Ford-standon ott volt az új C-Max és a hétszemélyes Grand C-Max is, minkét autó az ősz folyamán érkezik Magyarországra. A kiállításon mutatták be az új Galaxy-t és az S-Max-ot, valamint az új, takarékos 1.6-os és kétliteres benzines Ecoboost motorokat. Ezek azért nagyon üzemanyaghatékonyak, mert a megfelelő mennyiségű üzemanyagot éppen a megfelelő pillanatban égetik el.

Kevesen tudják, legalábbis Európában, hogy a Ford élen jár az elektromos és a hibrid technológiák fejlesztésében. 2011-ben az öreg kontinensen is bemutatkozik az elektromos Transit Connect, 2012-ben pedig érkezik az új Focus elektromos verziója és 2013-ig három hibrid modell is belekerül a kínálatba.

A Ford-standon a látogatók lazításként kipróbálhatták a WRC rally-szimulátort, amelyben úgy érezhették magukat, mintha egy Focus WRC-ben ülnének és a világbajnokság egyik futamán versenyeznének.

A Kia-nál kiállították a teljesen megújult, dinamikus vonalvezetésű Sportage-et. A városi crossover Magyarországon is szép hagyományokkal rendelkezik, a hazai importőr a kezdetek óta forgalmazza. Most minden részletében megújult, csak a neve maradt változatlan. Ami az aerodinamikai tulajdonságait illeti, rendkívül áramvonalas, dinamikus vonalvezetésű lett az autó. Hozzánk szeptemberben érkezik 1.6 literes benzines és 1.7 literes dízelmotorral, de később lesznek kétliteres változatok is. A márkával legközelebb a dél-afrikai futball-világbajnokság támogatói között találkozhatunk.

Az Opel standján a jelen és a jövő randevúzott egymással. A Meriva az Insignia és az Astra vonalait viszi tovább, de abban egyedi, hogy mindkét oldalán mindkét ajtaja a "B" oszlopra nyílik és záródik. A Flex Doors mellett az új Meriva-nál bevezették a Flex Rail-nek nevezett középkonzolt is, egy olyan sínkombinációt, amelynek segítségével különböző tálcákat, boxokat lehet a két ülés közé "beépíteni". Nyár végén, koraősszel kerül piacra.

Az Ampera már saját kerekein és saját fedélzeti aggregátorának köszönhetően elektromos hajtással érkezett a kiállításra. Jövőre ez is megjelenik a piacon. A Flextreme GT/E Concept-et még tanulmánymodellként állították ki, de vonalvezetése és elektromos hajtáslánca, a beépített E-REV-technika már egy megnövelt hatótávú sportos villanyautót sejtet.