Műsorok

Irányjelző, 2010 május

Újdonságok, érdekességek szerepelnek a népszerű közlekedési magazin májusi adásában.

Bemutatkozik a természetjáró külsővel felpimpelt 4x4-es Suzuki 1.6 benzines változata. Az 1.6 VVT 4WD 5MT GS 120 lóerős motorja és az i-AWD intelligens összkerékhajtás jól passzolt a legmagasabb felszereltségi szinthez. A Citroën C-Zero az első elektromos autó, amely Magyarországon forgalomba kerülhet. A teljesen villamos hajtású C-Zero sem zajjal, sem károsanyaggal nem szennyezi környezetét, ráadásul nemcsak négy személy számára nyújt biztonságos utazást, hanem át lehet alakítani haszongépjárművé is.

A Skoda Yeti nem rejtőzködik, mint névadója, hanem bátran merészkedik az emberek közé. A stáb a Yeti Experience 2.0 CR TDi 4x4-es változatát próbálta ki.

Az Audi a győri gyárban mutatta be a hatékonyság növelésére, a kedvezőbb fogyasztás érdekében kifejlesztett stratégiáját. A TDI e motorokat a fogyasztásra optimalizálták, a "clean diesel" technológia eredménye a világ legtisztább dízelje. A gyárlátogatás során szó esett a hibrid és a tisztán elektromos modellek bevezetésének időpontjáról is.

Akár 5 liter alatti átlagfogyasztással is autózhatunk a Fiat Linea 1.6 literes, 105 lóerős, multijet motoros változatával. A látszatra robosztus, nagytestű robogó, a Honda SW-T400-as városban és országúton egyaránt könnyedén vezethető, két személlyel is. Kéthengeres, soros motorja 38 lóerős.

A Nissan kettős premierrel szerepel a műsorban, mivel egyszerre jelent meg a frissített Qashqai+2 és a Juke. A legkisebb és legfiatalabb crossover szeptemberben érkezik a kereskedőkhöz.

A Peugeot 308 BioFlex az alapmodell bioetanol hajtású változata. A "növényevő, alkoholista oroszlánnal" csak egy baj volt: az E85-ös üzemanyag nem minden kútnál kapható. 1.6 literes, 110 lóerős, 16 szelepes motorja ugyan nem sportos, de megfelelően robbanékony benzinnel is.

A Renault megújítja magyarországi kishaszonjármű választékának mintegy háromnegyedét. A Kangoo Express család a Maxi változattal bővült, az új Master pedig már közel 300(!) változatban kapható. Ettől a modelltől azt reméli az importőr, hogy továbbra is meg tudja őrizni második helyét a kishaszonjármű piacon.

A stáb is kipróbálhatta a Budapest-Bamako túrát sikeresen teljesítő VW Touareg Valley 3.0 V6 CR TDI DPF "versenyautót". Az összkerékhajtású autó motorja 225 lóerős, 500 Nm a nyomatéka. A tiptronic váltóval haspáncéllal felszerelve is könnyedén vezethető.