Műsorok

Honda e és CBR1000RR-R Fireblade SP - három piros pont a Legjobbak Legjobbjainak!

A "piros pontot" azok a termékek kapják, amelyeket valóban korszakalkotó dizájn jellemez. Az autók kategóriájában idén a Honda e diadalmaskodott, elnyerte a "Red Dot: Best of the Best 2020" címet.
A nemzetközi zsűri negyven profi szakemberből áll, akik tesztelik és értékelik a benevezett tárgyakat, majd összegzik és megvitatják tapasztalataikat. A legjobbak legjobbjának járó elismerést, a „Red Dot: Best of the Best 2020” díjat évente több termékkategóriában is átadják. A kitüntetéseket terméktervezéshez, márkaépítéshez és kommunikációhoz kapcsolódó munkák nyerhetik el, ezeket aztán kiállítják a Red Dot Design Museum-ban. A tárlatnak stílszerűen az esseni Design Zentrum Nordrhein-Westfalen ad otthont, méltó környezetet teremtve a lélegzetelállító alkotásoknak.

Honda e - Red Dot: Best of the Best 2020
2020-ban az autók mezőnyében a Honda e, a japánok kompakt elektromos autója vitte el a pálmát. Az "okos termékek" versenyében szintén a Honda diadalmaskodott, a Honda e itt is maga mögé utasította a versenytársakat. Az ázsiai cég még egy díjjal büszkélkedhet, a döntőbizottság választása a különleges, kiváló terméktervezésért járó kategóriában a CBR1000RR-R Fireblade SP motorkerékpárra esett.

CBR1000RR-R Fireblade SP - Red Dot: Best of the Best 2020
A tisztán elektromos üzemű, kifejezetten modern városi környezethez fejlesztett Honda e az első modell, amit az elektromos átállás jegyében vezetett be a vállalat. A jellegzetes első és a LED-es hátsó lámpáktól kezdve, a "motorháztető" közepére helyezett töltőcsatlakozón át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született, ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő nemzedékét képviseli. A céltudatos formatervezési filozófia hívta életre a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott oldalsó kameratükör rendszert (Side Camera Mirror System), miként a lámpák közötti első és hátsó fekete panelek egyedi, konkáv profiljának rajzolásakor is ez a gondolkodásmód vezette a tervezők ceruzáját.

2020 Honda e
A tisztán elektromos üzemű Honda e elődje a 2017-es Frankfurti Autószalonon tűnt fel elsőként, ekkor mutatták be az Urban EV Concept tanulmánymodellt. Lélegzetelállító vonalai a 2018-as Car Design Award zsűrijének tagjait is megbabonázták, így az újoncot rögtön az Év tanulmányautójának választották. Ezt követően az e Prototype koncepcióautó vonta magára a figyelmet. Először a világpremierjének otthont adó 2019-es Genfi Autószalonon, majd a Milánói Divathéten (Milan Fashion Week), ahol a Honda experience - Casa Connessa Tortona ékköveként tekinthette meg a nagyközönség. A Honda elsőként vett részt a divatvilág legnagyobb rendezvényén, ahol nemcsak járműveivel, hanem kiállítási installációjával is lenyűgözte a látogatókat.

Honda experience Casa Connessa Tortona
A Honda e kapcsán Makoto Iwaki, a márka kreatív igazgatója elmondta: - Ezek a nagy presztízsű elismerések rámutatnak, hogy milyen tehetséges, nagy képzelőerőjű mérnököket tudhat a Honda munkatársai sorában. Úgy gondolom, hogy különleges, kortárs stílusával a Honda e kétséget kizáróan megérdemelte a Legjobbak Legjobbjának járó kitüntetést.

Honde CBR1000RR R Fireblade - Born to Race!
A 2020-as CBR1000RR-R Fireblade SP az 1992-ben életre hívott Fireblade család legújabb, legmodernebb tagja. Akárcsak felmenői, ez a modell is új mércét állított a közúti használatra is alkalmas, literes gyorsasági motorkerékpárok szegmenségben, ugyanakkor páratlan teljesítményével és radikális megjelenésével minden eddiginél nagyobb előrelépést jelent a kategóriában. Tervezésekor a "Versenyre született" jelmondat határozta meg a mérnökök munkáját.

Ennek jegyében vetették papírra a minimalista stílusban fogant orr-részt, az agresszív, meredeken ívelő oldalidomokat és a megnövelt méretű alsó elemeket. Szintén ez a filozófia érvényesült a légbeömlők és légterelők formázásánál is, ami nem kisebb eredményt hozott, mint a kategória legkedvezőbb légellenállási együtthatóját: 0,270 cW-t. Az aerodinamikai hatékonyságot fokozó szárnyak a Honda MotoGP-versenygépéről érkeztek, s azon túlmenően, hogy még látványosabbá teszik a formavilágot, a leszorítóerőre és az úttartásra is kedvező hatással vannak. Ez rendkívül fontos, ugyanis a minden idők legerősebb soros, négyhengeres, feltöltő nélküli Honda-erőforrása kapott helyet a kis tömegű alumínium vázban.

Az új Fireblade megalkotásában oroszlánszerepe volt a Honda digitális szimulációkért, agyagmodellekért és vázlatrajzokért felelős szakembereinek, akik teljesen új irányból közelítették meg a rájuk bízott feladatot. Munkájuk során folyamatos, mondhatni, azonnali visszajelzéseket kaptak, így a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legnagyobb eredményt érték el. A tesztekben a Honda házon belüli motorsport-szakértői, a Honda Racing Corporation (HRC) tagjai is részt vettek, erre utal a CBR1000RR-R Fireblade SP piros-fehér-kék színekből összeállított fényezése is.

Behind the scenes at the Team HRC WSBK launch
Satoshi Kawawa, a Honda motorkerékpár-üzletágának vezetője elmondta: - A CBR1000RR-R Fireblade SP arra született, hogy minden kategóriában versenyeket nyerjen, beleértve a kisebb viadalokat és a nemzetközi futamokat is. Ezt a célt szem előtt tartva határoztuk meg a formavilágot és a stílust, a legapróbb részleteket is a kimagasló sebesség és teljesítmény, valamint az aerodinamikai hatékonyság jegyében dolgoztuk ki. Óriási megtiszteltetés, hogy ilyen nagy presztízsű díjjal ismerték el munkánkat.

A Honda termékei számos alkalommal nyűgözték már le a Red Dot döntőbizottságát, a legjobbak legjobbja lett például a Honda S2000 (2001) és a Civic (2006), valamint Red Dot díjat kapott az európai Accord Tourer (2008) és az Insight (2009) is.