Műsorok

A Ford technikai újdonsága megakadályozza az ütközést a holttérben haladó más járművekkel

A Ford Kugában mutatkozik be az új holttér asszisztens (Lane-Keeping System with Blind Spot Assist), amely képes megelőzni a sávváltáskor bekövetkező baleseteket.
Minden autóvezetőnek ismerős az a helyzet, amikor sávváltás előtt a tükörbe pillantva úgy látja, hogy szabad az út, ám váratlanul, "szinte a semmiből" mégiscsak ott terem mellette vagy mögötte egy másik jármű.

Blind Spot Assist technology can help prevent lane change...
A rendszeres autópálya-használóknak a sávváltás már megszokott rutint jelent, de néha ők is belefutnak egy-egy veszélyes szituációba, amikor elfelejtik ellenőrizni a holtteret. Éppen ezért a Ford most új technikai megoldást mutatott be, amit arra fejlesztettek ki, hogy a többsávos utakon közlekedők elkerülhessék a "holttér miatt" bekövetkező baleseteket.

Az új, holttér asszisztenssel kiegészített sávtartó rendszer (Lane-Keeping System with Blind Spot Assist) a vadonatúj Ford Kuga SUV-ban mutatkozik be. A rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt a sávváltási manőver veszélyére.

New Ford Kuga Tech Steers Drivers Away from Blind-Spot Side-Swipes
- Sok autóst meglepetésként ér, amikor egy másik jármű látszólag a semmiből bukkan fel. A holttér asszisztenssel kiegészített sávtartó rendszer olyan, mintha egy plusz szempár figyelne hátrafelé, segítve, hogy egy figyelmetlenség ne fajulhasson valami sokkal komolyabb problémává - mondta az újdonságról Glen Goold, a Kuga-program főmérnöke (Kuga chief programme engineer).

A Ford kínálatában már több mint egy évtizede szerepel a holttérfigyelő rendszer (Blind Spot Information System, BLIS), ami a külső visszapillantóban megjelenő fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha az autó holtterében egy másik jármű halad. Az új, holttér asszisztenssel kiegészített sávtartó rendszer egy lépéssel tovább megy, hiszen ilyenkor enyhén ellentart a kormánynak, hogy a vezető észrevegye, veszélyes lenne most átsorolni! A holttér asszisztens radarjai másodpercenként 20 alkalommal, 28 méteres szakaszon ellenőrzik a Kuga melletti forgalmi sávokat; a berendezés a 65-200 km/órás sebességtartományban működik. A rendszer automatikusan beavatkozik, ha sávváltás közben (amit a sávelválasztó jeleket figyelő, előre tekintő kamerával érzékel) úgy értékeli, hogy a Kuga összeütközhet egy mellette/mögötte haladó másik járművel. A rendszer körülbelül 30 km/órás sebességkülönbségig tudja hatásosan megakadályozni a balesetet.

Ugyancsak az új Ford Kugában jelenik meg először a kereszteződés asszisztens (Intersection Assist), amely az előre "tekintő" kamera és radar segítségével figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket.

Blind Spot Assist technology can help prevent lane change...
A Kuga 30 km/órás sebességig automatikusan fékez az olyan helyzetekben, amikor egy kereszteződésben vagy egy mini-körforgalomban keresztezni készül egy szembejövő jármű nyomvonalát.

A kereszteződés asszisztens működéséhez nem szükségesek olyan egyértelmű jelzések, mint a sávok felfestése vagy szegélyköves útpadka, így a rendszer a parkolókban, az ipari területeken és más olyan helyeken is működik, ahol nem egyértelműek az útburkolati jelzések vagy a közlekedési helyzetek. Az asszisztens nappali fénynél, illetve (bekapcsolt fényszóróval) sötétben is működik.

A Kuga felszereltség-kínálatában számos további olyan Ford Co-Pilot360 technológia is szerepel, amelyek fokozzák az autó védelmét, javítják a vezetés élményét és egyszerűbbé teszik a parkolást.

Forrás: Györke Orsolya
Ford Magyarország
PR és Közkapcsolatok igazgató
Sajtókapcsolatok, sajtószóvivő