Műsorok

30 éves a Lexus - a pezsgős poharak továbbra sem rezegnek...

A Lexus márka 30 évvel ezelőtti bevezetése szinte egyik napról a másikra borította fel a teljes luxusautó-piacot, a félperces reklámfilm pedig zseniálisan kreatív, mégis utánozhatatlanul egyszerű módon demonstrálta az LS400 hajtásláncának tökéletes kiegyensúlyozottságát.
A japánok most újraforgatták a világ egyik legismertebb autós reklámfilmjét. A Lexus márka 1989-es bevezetése után harminc évvel ismét előkerültek a pezsgős poharak, hogy demonstrálják a Lexus zászlóshajójának rezzenéstelen tökéletességét. A motorházfedélre épített, csordultig töltött pohárgúlából egy csepp pezsgő sem ömlött ki, miközben a fékpadra helyezett autó csúcssebességre gyorsított. A szpot annak idején minden létező szakmai díjat megnyert és a figyelem középpontjába helyezte a márkát. A Lexus képviselőit televíziós műsorokba hívták meg, hogy élő adásban ismételjék meg a mutatványt, a versenytársak pedig még hosszú éveken át utaltak vissza erre a jelenetre.

Lexus LS400 balance
A születésnapját ünneplő márkánál most két fontos különbséggel újraforgatták a reklámtörténeti jelentőségű filmet. Az egyik természetesen az autó: az 1989-es LS400 helyett egy 2020-as modell, egy LS500 kapta a főszerepet. A másik pedig, hogy ezúttal nem egy test nélküli kéz építette piramisba a pezsgős poharakat, hanem maga Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke. A 63 éves üzletemberről eddig is tudtuk, hogy képzett autóversenyző és felvilágosult vezető, aki egyszerre tartja fontosnak a vezetés élményét, a környezet védelmét és az utánunk következő generációk felkarolását, arra azonban csak a most bemutatott filmből derült fény, hogy a humora is remek.

Akio Toyoda, a Toyota Motor Corporation elnöke
Az autógyárat alapító Kiichiro Toyoda unokája, a világszerte több mint 370 ezer embert foglalkoztató cégcsoport első számú embere a filmen gyermeki lelkesedéssel lát hozzá a feladathoz. Nem szégyell hibázni, azt a frappáns megoldást pedig, amellyel felülemelkedik eredendően kis termetén, akár párhuzamba is állíthatjuk azzal a fáradhatatlan találékonysággal és páratlan tudással, amivel a Lexus a semmiből a prémium autópiac mértékadó márkájává nőtt. A lényeg persze itt is ugyanaz: a fékpadra felemelt luxuslimuzin teljesen rezgésmentesen éri el végsebességét és miközben a háttérben szóról szóra ugyanaz az ünnepélyes szöveg kíséri az eseményeket, mint harminc éve, Toyoda-szan diadalmasan kiált fel: "Még mindig működik!"

Akio Toyoda Recreates the Lexus LS Champaign Tower with the LS500
Forrás: Varga Zsombor
PR manager
Toyota Central Europe Kft.